Jednym z elementów, który często decyduje o zatrudnieniu copywritera, jest cennik. Pamiętaj jednak, że cena za tekst często idzie w parze z jego jakością. Podany poniżej cennik możesz traktować orientacyjnie, rzeczywista wycena zlecenia zależy od wielu czynników np. ilości zleconych artykułów. Tak — przy dłuższej i większej kampanii istnieje możliwość negocjacji ceny. Wpływ na nią ma również Twój budżet, termin realizacji i inne. Jeśli Twoje możliwości finansowe są niewystarczające, napisz, porozmawiamy o dogodnej cenie.

Wszystkie tworzone przeze mnie treści są zgodne z zasadami content marketingu — stanowią publikacje wartościowe dla czytelnika, dostarczają informacji o działalności klienta, są również dostosowane do wymagań SEO. Dlatego już na samym początku współpracy zapytam Cię o kilka podstawowych kwestii dotyczących Twojej firmy, produktu lub usługi, której ma dotyczyć artykuł.


Cennik copywritera

Artykuły na blogi

Zarówno blogi osobiste o rozmaitej tematyce, jak i blogi firmowe.

Cena za 1000 zzs — 20 zł netto.

Poradniki sprzedażowe

Dotyczą konkretnej usługi lub produktu, informują, czym jest dane rozwiązanie i na jakie elementy zwrócić uwagę podczas jego zakupu.

Cena za 1000 zzs — 25 zł netto.

Artykuły eksperckie

Treści wymagające dogłębnej analizy tematu, zawierające fachową terminologię. Artykuły te stanowią dla czytelnika wartościowe źródło wiedzy.

Cena za 1000 zzs — 30 zł netto.

Teksty sponsorowane

Publikowane w zewnętrznych serwisach, mają za zadanie kierować do strony www firmy lub sklepu. Artykuły te poruszają tematykę związaną z działalnością przedsiębiorstwa.

Cena za 1000 zzs — 25 zł netto.

Opisy kategorii i produktów

  • Standardowe opisy — zawierające dane techniczne, a także przedstawiające zalety produktu. Treści te mają charakter zarówno marketingowy, jak i funkcjonalny.

Cena za 1000 zzs — 20 zł netto.

  • Perswazyjne opisy — ich celem jest zachęcenie klienta do zakupu, są to treści spotykane najczęściej na portalach aukcyjnych.

Cena za 1000 zzs — 25 zł netto.

Teksty na strony www

Pełnią dwie funkcje — informacyjną oraz reklamową. Na teksty na stronę www składają się m.in. historia firmy, oferta, podstawowe dane, kontakt, aktualności, a także treści marketingowe, przedstawiające zalety płynące ze współpracy z przedsiębiorstwem.

Cena za 1000 zzs — 30 zł netto.

Korekta i redakcja tekstów

Dotyczy zarówno artykułów na blogi, tekstów sponsorowanych, eksperckich, jak i treści na strony www. Korekta obejmuje błędy stylistyczne, ortograficzne oraz merytoryczne.

Cena za 1000 zzs — 25 zł netto (opłata naliczana za cały tekst, nie tylko za dopisane/poprawione akapity).

E-booki

Cena za 1000 zzs — 30 zł netto.

*zzs — znaków ze spacjami

Podane ceny są cenami netto. Należy do nich doliczyć 23% podatku VAT.


Jak zamówić tekst? Jak złożyć zamówienie?

Proces zamawiania tekstów jest bardzo prosty i sprowadza się do kilku kroków.

  1. W pierwszym z nich skontaktuj się ze mną (najlepiej poprzez e-mail) i napisz, jakich tekstów będzie dotyczyło zlecenie (artykuły, treści na stronę www lub ebooki). W odpowiedzi otrzymasz link do formularza, w którym zawarte będą szczegółowe pytania mające na celu jak najdokładniej opisać zlecenie. Postaraj się odpowiedzieć na nie rzeczowo i konkretnie, wszak obojgu z nas zależy na stworzeniu najlepszych tekstów.
  2. Gdy już wiadomo, jakiego artykułu oczekujesz, podam Ci cenę za usługę oraz termin jej realizacji.
  3. Zaakceptowanie przez Ciebie obu warunków będzie skutkowało wystawieniem formularza zamówienia. Prześle Ci go w e-mailu, a Ty powinnaś/powinieneś dokument wydrukować, podpisać i przesłać wiadomość zwrotną ze skanem. W tym momencie przystępuję do pracy.
  4. Po przygotowaniu tekstów, przesyłam do Ciebie ich pierwszą wersję, jeśli ją akceptujesz (informację tę powinieneś przesłać w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania tekstów), wystawiam fakturę VAT i wraz z jej zapłatą artykuły stają się Twoją własnością. Oczywiście zdaję sobie sprawę, iż nie zawsze teksty będą spełniały Twoje oczekiwania w 100%, dlatego masz prawo do zgłoszenia poprawek (do dwóch serii w ramach zlecenia). Zgłoszenie wspomnianych poprawek musi nastąpić do 3 dni roboczych od otrzymania poprzedniej wersji tekstów, w przeciwnym razie uznaję je za zaakceptowane i wystawiam fakturę VAT.
  5. Wykonane w ramach współpracy teksty stają się Twoją własnością (przeniesione zostają majątkowe prawa autorskie) w momencie dokonania płatności za usługę. Jest to warunek konieczny, bez jego spełnienia nie możesz wykorzystać artykułów ani dziś, ani w przyszłości.

Szczegółowe warunki współpracy znajdziesz w Regulaminie świadczenia usług copywritingu.


Czym różnią się od siebie artykuły na blogi, poradniki sprzedażowe, teksty sponsorowane oraz artykuły eksperckie?

Artykuł na bloga — może poruszać rozmaitą tematykę — od tekstów motywacyjnych, poprzez treści dotyczące życia codziennego, aż po publikacje branżowe oraz eksperckie. Blogi mają często charakter prywatny, coraz popularniejsze stają się również tzw. blogi firmowe, czyli strony internetowe prowadzone przez przedsiębiorców. Tego rodzaju serwisy dostarczają klientom informacji nie tylko o firmie i jej działalności, ale również o samej branży.

Poradnik sprzedażowy — to tekst o dowolnej długości, będący dla czytelnika źródłem wiedzy na konkretny temat. Poradnik sprzedażowy powinien zawierać informacje o zaletach i wadach danego rozwiązania, a także odpowiadać na pytanie — na co zwrócić uwagę podczas jego zakupu.

Tekst sponsorowany — zazwyczaj ma charakter reklamowy, niekiedy może być jedynie artykułem eksperckim zawierającym odnośniki do strony klienta. Teksty sponsorowane publikowane są na zewnętrznych serwisach i mają za zadanie kierować do strony internetowej firmy. Najczęściej artykuły te poruszają tematykę związaną z działalnością przedsiębiorstwa, a wspomnienie o samej firmie lub produkcie nie jest dłuższe niż 2-3 zdania. Niekiedy publikacje sponsorowane mogą mieć charakter recenzji lub tekstu marketingowego na temat usług klienta.

Artykuł ekspercki — to wysokiej jakości tekst, a właściwie publikacja, której przygotowanie wymaga gruntownego researchu. Tego rodzaju artykuły stanowią rzetelne i wartościowe źródło wiedzy dla czytelnika, zawierają sprawdzone informacje, które prezentowane są w atrakcyjny sposób. Nie należy mylić ich jednak z publikacjami naukowymi. Teksty eksperckie zawierają co prawda fachową terminologię, powinny być jednak zrozumiałe dla każdego.