Zdrowe posiłki do pracy

Świerze warzywa

Wiele osób zastanawia się nad tym, jakie posiłki spożywać w pracy, aby nie ucierpiało na tym nasze zdrowie. Trzeba bowiem przyznać, że batoniki i kawa z automatów nie dodadzą nam energii na cały dzień. Na szczęście, istnieje wiele produktów, które mogą posłużyć do przygotowania smacznego i zdrowego posiłku do pracy. Szczególną uwagę należy zwrócić na świeże owoce, warzywa oraz na produkty z pełnego ziarna.

Zdrowe pomidoryOwoce i warzywa to podstawa

Każdy, kto poszukuje pomysłu na posiłek do pracy, powinien przyjrzeć się swoim ulubionym owocom oraz warzywom. Doskonale sprawdzą się:

  • warzywa liściaste
  • warzywa korzeniowe
  • warzywa psiankowate

Unikać należy natomiast warzyw cebulowych, bo ich spożycie może skutkować niezbyt atrakcyjnym zapachem z ust, czego w miejscu pracy raczej byśmy nie chcieli. Szczególnie problematyczny jest czosnek. Jeżeli chodzi zaś o owoce, sprawdzą się niemal wszystkie. Warto jednak unikać takich, które niewygodnie się je. Mowa tu chociażby o grejpfrucie czy o granacie. Ich spożywanie może być nieco problematyczne w warunkach biurowych.

Owoce zawsze warto spożywać w towarzystwie orzechów, pestek czy jogurtu. Warzywa mogą zaś stanowić bazę sosu albo smacznej i zdrowej sałatki. Do pracy najlepiej zabrać co najmniej dwa posiłki , zwłaszcza jeżeli pracujemy osiem godzin. Wówczas na pewno nie zgłodniejemy. Osoby pracujące na pół etatu mogą oczywiście zabierać do pracy jeden posiłek, który również powinien dać im pożądane uczucie sytości.

Postaw na dobre źródło białka

Posiłek, który spożywamy w pracy powinien być bogaty w jakieś źródło białka. Doskonałym rozwiązaniem będzie przygotowania dania na bazie lekkostrawnego drobiu. Czerwone mięso powinno znajdować się w naszych posiłkach zdecydowanie rzadziej. Zwierzęce białko warto jednak zastąpić choćby częściowo białkiem roślinnym. Doskonałym pomysłem może więc okazać się przygotowanie kotletów warzywnych, na przykład na bazie soi, ciecierzycy lub soczewicy.Świerze warzywa

Rośliny strączkowe posiadają świetny smak i dodają nam sporo energii.

Zamiast tradycyjnego puree z ziemniaków, do lunch boxa można zapakować kaszę, na przykład gryczaną czy pęczak. Dobrym pomysłem na uzupełnienie swojego posiłku w białko będzie również dodanie do niego naturalnego nabiału. Może być to chociażby ser feta czy mozarella. Wybór zależy w dużej mierze od naszych osobistych preferencji.

Do posiłku dobrze byłoby dodać jakieś źródło tłuszczu, na przykład awokado czy nierafinowany olej roślinny. Świetnie sprawdzi się oliwa z oliwek, olej z pestek dyni, jak również olej z awokado.